Poveznice
Search
ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 17025, ISO/IEC 27001

Svjetski dan rješavanja sukoba – 16. listopada

Potaknuti važnošću promoviranja nenasilnih oblika rješavanja sukoba, američka udruga “Association for Conflict Resolution“ (Udruga za rješavanje sukoba) je 2005. godine započela kampanju osvještavanja i educiranja o primjerenim načinima rješavanja sukoba.

Inspirirani rastom i razvojem prirode u zdravom okruženju osmislili su simbol drveta koje se svakom godinom obilježavanja ovog dana širi i napreduje, baš kao i znanja o konstruktivnim načinima rješavanja sukoba što inicira zdravije socijalno okruženje.

Osvještavanje i edukacija o adekvatnim načinima rješavanja sukoba doprinijeti će osobnom rastu, poboljšanju mentalnog zdravlja, unaprjeđenju međuljudskih odnosa  i u konačnici kvalitetnijem društvu.

Sukob, sam po sebi, nije loš, no posljedice mogu biti ukoliko ga se ne riješi na ispravan način, a to može biti pregovaranjem, posredovanjem, predlaganjem rješenja, arbitriranjem ili poticanjem.

Pregovaranjem osobe rješavaju sukob dogovorom na način da obje strane budu zadovoljne, važno je problem odjeliti od osobe što će smanjiti emocionalnu napetost te zajednički smišljati moguća rješenja problema dok se ne pronađe optimalno.

Sukobi se mogu rješavati i uz pomoć treće osobe na slijedeće načine:

Posredovanje (medijacija, mirenje) koje provodi nepristrana treća osoba na način da vodi raspravu i potiče sukobljene strane na predlaganje  konstruktivnih rješenja, pri tome se ne uključujući s osobnim prijedlozima. Kroz posredovanje se ne utvrđuje tko je u pravu, nego se omogućava suprotstavljenim stranama da mirno iznose svoje misli, osjećaje i želje. Cilj je pronalaženje rješenja ili da osobe dobrovoljno prihvate novi način prilagodbe problemu.

Predlaganje rješenja provodi neutralna osoba koja nakon iznošenja svih stavova i želja obiju strana daje prijedlog razrješenja sukoba uvažavajući osim pravnih okolnosti i osobne interese. Osobe dobrovoljno sudjeluju u ovim procesu, a izneseni prijedlog nije obvezujući za suprotstavljene strane.

Arbitraža znači da netko treći, saslušavši sve argumente, donosi odluku i rješenje problema. Sukobljene strane unaprijed pristaju da arbitar odluči kako će se spor riješiti i obvezni su prihvatiti takvo rješenje.

Poticanje (facilitacija) se odnosi na situaciju kada treća strana dovodi sukobljene osobe na zajednički razgovor te se aktivno uključuje, odnosno pomaže pri pronalasku rješenja sukoba.

DAKLE, SUKOBE NE MOŽEMO IZBJEĆI ALI IH MOŽEMO RAZRIJEŠITI NA PRIMJEREN NAČIN!

Korištenjem stranice www.zzjz-zz.hr pristajete na uporabu kolačića (eng. cookies). Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, ali neke njezine funkcionalnosti Vam neće biti dostupne. Više o kolačićima

Skip to content