Prigodom obilježavanja Svjetskog dana nepušenja, naša se služba potrudila osmisliti zanimljive izreke koje bi propagandno bile dobro upamćene te koje bi „ušle u uho“ kod mlađe generacije, a koje bi imale za cilj podržati mladu osobu u zdravom stilu života, jer suočavamo se s time da je ponuda na tržištu duhana i nikotinskih proizvoda iznimno velika.
Potvrdu svog mišljenja o tome da se radi o borbi između “Davida i Golijata“, tj. da nam je protivnik izrazito financijski moćan i marketinški probitačan, dobili smo sudjelovanjem u radu Okruglog stola pri HZJZ ( 28.svibnja 2024.) u Edukacijskom centru. Organizator skupa bio je Hrvatski zavod za javno zdravstvo u suradnji s Nacionalnim povjerenstvom za borbu protiv pušenja Ministarstva zdravstva RH.
Tema ovogodišnjeg događaja bila je izuzetno važna i aktualna – “Zaštita djece od uplitanja duhanske industrije.”
Shvatili smo da je izloženost reklamama za duhanske proizvode gotovo sveprisutna te da je ključno podizati svijest i poduzeti odlučne korake kako bismo zaštitili našu mladež od štetnih utjecaja duhanske industrije, koja djeluje kroz reklame ali i kroz usmenu predaju, kroz utjecaj vršnjaka.
„Duhanska industrija često koristi agresivne marketinške strategije usmjerene prema djeci i adolescentima kako bi ih privukla korištenju duhanskih proizvoda. Ove strategije uključuju atraktivne ambalaže, promocije putem društvenih medija i sponzorstva događaja koji su popularni među mladima. Takvo miješanje duhanske industrije direktno ugrožava zdravlje naše djece te ih izlaže riziku od ovisnosti o nikotinu i ozbiljnih zdravstvenih problema u budućnosti.“ (iz izlaganja dr. Dijane Mayer)
Na društvenoj razini postoje sve potrebne zakonske pretpostavke te ujedno postoji i Nacionalna strategije protiv pušenja, kako bismo ostvarili namjeru očuvanja zdravlja mladih i starih. Uvijek se pri tome oslanjamo na obitelj, kao osnovnu sastavnicu, unutar koje se grade vrednote i ljubav za zdrave stilove života.
“ Ne želimo da nam ovisnost uzima slobodu, zdravlje, ljepotu ili novac.“ (iz izlaganja dr. Sanje Popović Grle)
I stoga nam naš slogan, „Budi fin, ne vuci dim“ daje nadu da će mladi ljudi zaobići i pušenje i vejpanje, osobito uz pomoć roditelja.
Odjel za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti
