Poveznice

ISO 9001
ISO 14001
ISO/IEC 17025
ISO/IEC 27001

Borba protiv vršnjačkog nasilja – provedba aktivnosti

U suradnji s Dječjim vrtićem Radost (Jastrebarsko) provedene su aktivnosti prevencije vršnjačkog nasilja uz pomoć pripremljenog prijedloga provedbe edukativne aktivnosti, promotivnih materijala („Pomažem drugima i ponašam se lijepo“) i suradnju odgojiteljica i odgojnih skupina – Medeki, Ribice, Balončići, Iskrice te Pčelice i Delfini iz programa predškole.

Zahvaljujemo se ravnateljici Jadranki Stojković na izraženoj spremnosti na suradnju, djelatnicama vrtića na provedbi aktivnosti te pedagoginji Mariji Svobodi na pripremi ovih uvijek zanimljivih, nerijetko i poučnih dječjih razmišljanja na temu.

Odgojna skupina Iskrice

(odgojiteljice Đurđa Šmit i Višnja Matešić):

„Što je to vršnjačko nasilje?“

„Kad mi netko ruši jaknu u garderobi.“

„Smeta mi kad me netko gnjavi.“

„Kad me maltretira i kad se pravi da je zaljubljen u mene.“

„Kad kaže da sam mu nešto napravila , a to nije istina jer laže.“

„Kad mi brat razbaca sobu.“

„Kad sam u WC-u, netko mi otvara vrata, namjerno.“

„Smeta mi kad mi netko kaže da mi nije lijepi crtež.“

„Kad mi netko kaže da sam glupa, da sam beba.“

„Nije lijepo kad me netko nagovara da tučem prijatelje.“

„Kad se tuče, udara, štipa.“

„Ružno je kad netko padne i onda mu se smiješ.“

„Kako možemo spriječiti nasilje?“

„Treba reći: Stani, udahni, nemoj to raditi, to je ružno.“

„Nemoj mi to raditi. Stani, to nije lijepo.“

„Prestani  to raditi!“

„To nije lijepo, zašto to radiš, tko te nagovorio da to radiš?“

„Nemoj! Stop! Prestani!“

„Puno bolje je kad pomažeš nekome kao što sam ja pomogla djevojčici Jaroslavi iz Ukrajine.“

„Kad nešto trebaš, lijepo zamoliš prijatelja.“

„Trebamo slušati što nam prijatelj govori.“

„U igri se trebamo dogovarati.“

Odgojna skupina Ribice

(odgojiteljice Natalija Škiljan i Snježana Janković):

„Što je to nasilje?“

“Kada te neki prijatelji ne žele u igru, ljute se na tebe i onak te mrze.”

“Kad te netko čupa i gura, kad te netko povuče za majicu pa mu kažeš: “Stop.””

“Nasilje je kad ti prijatelji rade ružne stvari, kad ti prijatelj kaže da si beba. I onda ga nitko ne želi u igri.”

“Kad te netko ošamari ili te udari.”

„Kako se možemo boriti protiv nasilja?“

“Možemo se borit za sebe ako rečeš kada te netko tuče, kažeš:  “STOP, TO MI SMETA.” A ako te on i dalje smeta onda kažeš nekom starijem da mu nešto reče.”

“Da rečemo: STOP, TO MI SMETA.”

“Negdje se sakrit, ako te netko napada.”

Odgojna skupina Medeki i nekoliko promišljanja

(odgojiteljice Ivana Petrić i Ana Budinšćak):

“Kada nešto trebaš, prijatelja  lijepo zamoli.”

“Lijepo se igraj s prijateljem.”

“Prijatelji su važni, čuvaj ih.”

“Ne viči, to mi smeta.”

“Ne vuci prijatelja za kosu.”

“Prijatelji igraju nogomet.”

Odgojna skupina Balončići

(odgojiteljice Smiljana Popović  i Jadranka Šoštarić)

Ova skupina je obradila Priču o crvenom kamionu, koja iako kratka, donosi mnogo poruka. Nakon čitanja i postavljanja više različitih pitanja, donosimo ono posljednje:

„Da li ste se vi ponekad ponašali kao prijatelji ovog kamiona ili se netko prema vama tako ponašao?“

“Dečki mi nisu dali da s njima igram nogomet.” – kaže djevojčica

“On mi stalno govori da budem sudac jer misli da ne znam igrati, a znam.”

“Kad me loptom pogodio u lice, smijao mi se, a mene je to jako bolilo.”

“Dok smo gradili u pijesku jedan dječak iz druge grupe je rekao kako nam je glupa igra i htio nam je srušiti, a mi smo gradili mostove i grad.”

“Bila sam tužna kad mi je prijateljica rekla da mi je crtež ružan.”

Tražili su odgovore i na pitanja:

1. “Treba li djecu odbacivati, ako nisu super odjevena i ne nose super obuću jer njihovi roditelji nemaju super posao pa im to ne mogu kupiti?

“I ta djeca su dobri prijatelji, pametni su i posebni, vrijedni kao i drugi.”

2. Da li trebamo odustati od toga što radimo ako nam netko drugi kaže da nije dobro ili ako nam se nešto čini jako teško?

“Ne trebamo, trebamo još bolje vježbati, onda će vidjeti da znamo, ko one zupčanike koji su izgledali užasno teško, ali smo ih super nacrtali pa si nas pohvalila.”

Nakon razgovora djeca su crtala ono o čemu se razgovaralo. Kako su djeca objasnila svoje crteže:

“Kamion koji radi i dobro mu je što ima posao.”

“Igram se s prijateljima i baš mi je dobro.”

“Prijateljica mi je podrapala haljinu pa sam plakala, ali nije namjerno i mama će mi to sašiti.”

“Prijateljice i ja preskačemo uže i super nam je.”

“Prijatelj i ja se loptamo.”

“Kamion i njegov prijatelj autić su sretni.”

“Kamion si misli – lijepo je imati prijatelja s kojim se možeš igrati.”

“Dijelim balone sa prijateljicom kojoj mama ne može kupiti jer nema posao.”

“Prijateljica i ja se igramo, niti jedna nije tužna.”

“Kamion se igra sa svojim prijateljem.”

“Tata i ja igramo nogomet.”

Odjel za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti

Zavod za javno zdravstvo Zagrebačke županije

Korištenjem stranice www.zzjz-zz.hr pristajete na uporabu kolačića (eng. cookies). Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, ali neke njezine funkcionalnosti Vam neće biti dostupne. Više o kolačićima

Skip to content